marieke-in-ghana-2017.reismee.nl

Bijna zaterdag.

Oosterwolde, 14 september

Hallo allemaal,

Eerst wil ik iedereen bedanken voor de donaties! De teller staat nu op ca 750 euro, wat een enorm bedrag is, zeker in Ghana, te vergelijken met ruim 2 x een maandsalaris, dus dat is geweldig !

En terwijl het weer hier stapje voor stapje richting de herfst gaat, en de eerste pepernoten in de winkel liggen, merk ik dat ik de laatste dagen stapje voor stapje richting Ghana ga. En dat is goed.

Het werk is nu afgesloten, de boeken terug naar de bibliotheek (10 week boete is veel) en de kapper heeft er voor gezorgd dat ik het 10 week zonder haar red.

De eerste koffer is gepakt. Deze is volledig gevuld met spullen voor het Orthopedisch Training Center. Van de OIM heb ik verschillende rollen klittenband, gespen, leer en gereedschap gekregen. De overige ruimte heb ik opgevuld met pennen, schriften e.d. voor het schooltje.

De andere koffer wordt gevuld met kleding en heel veel : je-weet-maar-nooit-items. En niet te vergeten: 77 malariatabletten. En dan is alles klaar voor het vertrek van zaterdag.

Zodra de mogelijkheid zich voordoet, hoop ik in Ghana een dongel te kunnen kopen, zodat ik gebruik kan maken van het internet. En als het werkt, kan ik mijn belevenissen hier met jullie delen en daardoor Ghana en Nederland wat dichterbij elkaar brengen. En jullie kunnen hier een reactie achter laten of mij persoonlijk mailen. Pas goed op elkaar !